02 Ocak, 2011

mesneviden özlü sözler






HÜZÜN DALGASI ÇARPTIYSA BİR İNSANIN YÜREĞİNE YA MEVLASINI ÖZLEMİŞTİR.YADA MEVLASI ONU.. MEVLAYI ÖZLEYEN GÖNÜL YA HÜZNÜ BEKLER YADA HÜZÜNDEDİR..BELA GAM KEDER MEVLANIN SEVDİKLERİNE GÖSTERDİĞİ KAMÇIDIR..VURDUKÇA KENDİNE ÇEKER / imam rabbani

Maddi hayata meyledenler için hayat deniz suyu içmeye benzer, içtikçe susarlar, susadıkça içerler...

 

Susacak olsak,incinirler.Bir şey söyleyecek olsak,onlara göre söylemek lazım geldiğinden o zamanda biz inciniriz...











 

Gönlümü aşk gamına düşüreceğim. Canımı bela okuna hedef yapacağım... Senin aşkında harcanmayan ömrüm, bugün kanına kaza edeceğim

Çalınan her kapı hemen açılsaydı, ümidin, sabrın ve isteğin derecesi anlaşılmazdı.

Allah'ın, kendilerine verdiği akıldan razı olmayan kimse yoktur. Fakat akılsızların en aşağılığı aklıyla övünen kişidir.

Kendine değer ver ve gönlünü olgunlaştır, çünkü sen bedeninle değil ..Ruhunla insansın...

Önce düstügümde kalkmayi ögrendim.. sonra aleve dokundugumda aciyi.. sevmeyi ögrendim.. sevilmeyi sonra.. terkedilip beklemeyi

Cümleler doğrudur ..sen doğru isen, Doğruluk bulunmaz.. sen eğri isen_ Yunus Emre

EY BOŞ YERE KENDİNİ GAMLARA KAPTIREN ELDE EDEMEDİĞİ DÜNYA MALI İÇİN ÜZÜLÜP DURAN GAFİL..!!KUR'ANI AÇTA ;"SİZDEN ÖNCE GELEN İNSANLAR NİCE AKARSULAR NİCE BAHÇELER TERK EDİP GİTTİLER."..AYETİNİ OKU..!/HZ.MEVLANA

BİR TANE SIDK .BİR HARMAN YALANLARI YAKAR..BİR TANE HAKİKAT
BİR HARMAN HAYALATA MÜRECCAHTIR..LA YELZEMU MİN LÜZUMİ SIDKİ KÜLLİ SIDK..HER SÖZÜN DOĞRU OLMALI ;FAKAT HER DOĞRUYU SÖLEMEK DOĞRU DEĞİL

Şu vesvese öyle bir şeydir ki, cehil onu davet eder, ilim onu tardeder. tanımazsan gelir, tanısan gider.

..EVET NEFSINI BEGENEN VE NEFSINE ITIMAD EDEN, BEDBAHTTIR. NEFSININ AYIBINI GÖREN, BAHTIYARDIR....


"AŞK" İÇİN NEFS-İ EMMAREYİ BİR KENARA KOYARMISIN..YÜREĞİN BAŞKA ŞEMS GÖRMESİN DİYE BENİM İLE BOYARMISIN..GÖZÜNDEN YAŞ GELECEĞİNİ BİLSEN ACI SOĞAN SOYARMISIN..HAKTAN GÜNDE BİR DİLİM EKMEK NASİP OLSA DOYARMISIN..SÖLE SEVGİLİ.."O"..YARMISIN...AHMET KİK


BU DÜNYADA VAHA GEZDİM ..NE MAHLUKLAR GÖRDÜM..İNSANLIĞIMDAN BEZDİM.."AŞK1 SENDE İMİŞ ONU SEZDİM..SENİNDE ÇOK ACIYDI SEVDAN..SEVGİLİ BAL DEDİM ŞEKER DEDİM..YÜREĞİMDE EZDİM....AHMET KİK

 YUSUFU KAYPETTİM..KENAN İLİNDE..
YUSUF BULUNUR KENAN BULUNMAZ..
BU AKL'I FİKR İLE LEYLA BULUNMAZ
BU NE YAREDİR Kİ ÇARE BULUNMAZ
AŞKIN PAZARINDA CANLAR SATILIR
SATARIM CANIMI ALAN BULUNMAZ
YUNUS ÖLDÜ DEYU SELA VERİRLER
ÖLEN BEDEN İMİŞ..AŞIKLAR ÖLMEZ../yunus emre

AKLIM HER GÜN TÖVBE EDER..NEFSİM HER AN TÖVBEMİ BOZAR..ARADA KALMIŞ BİÇAREYİM İYİ Kİ SENİN KAPIN VAR../HZ.MEVLANA..
HİÇ HATA YAPMAYAN İNSAN, HİÇ BİR ŞEY YAPMAYAN İNSANDIR..VE HAYATTA EN BÜYÜK HATA,KENDİNİ HATASIZ SANMAKTIR../yunus emre


UMURSAMA DÜNYA GELSE ÜSTÜNE ,İÇİNDE BÜYÜYEN BİR AHIN OLSUN,ELBET BİR GÜN DEVRAN DÖNERTERSİNE.TAHAMMÜL EN BÜYÜK SİLAHIN OLSUN

"Herşey üstüne gelip seni dayanamayacağın bi noktaya getirdiğinde sakın vazgeçme ! Çünkü orası gidişatın değişeceği yerdir"./hz.mevlana


Ben bir demirim,mıknatıstan kaçıyorum.
Bir saman çöpüyüm ben,mıknatıslara yan çizmişim.
Ben öyle bir zerreyim ki,bütün âleme isyan etmişim.

Havaya, toprağa isyan etmişim,
Ateşe, suya isyan etmişim.
Altı yöne isyan etmişim.
Beş duyuya isyan etmişim.
Hava, toprak, ateş, su da neymiş ki,
altı yön de neymiş,beş duyu da ne.
Benim için hiç bir şey umurumda değil./MEVLANA CELALETTİNİ RUMİ

Akıp giden zaman içinde bir kafesteyim, Her türlü amelde çok ahesteyim, Kabrim beni bekliyorken dünyalık hevesteyim, Uyandır artık Ya Rab! belki son nefesteyim. . . !/mevlana


tahammül sana önce zehir gibi görünür..fakat tabiatına kök salınca bal kesilir.../sadi şirazi

 üfleme suru ey İSRAFİL .aşkta çok yanasım var.yar'a şeker şerbetle varasım var.sen gelme ey Azrail,bu canı yar'e aşk'la veresim var./hz.mevlana

Dertli bir adamın tereddüt ve dumanlarla dolu bir gönül evi vardır. Derdini dinlersen o evde bir pencere açmış olursun/mevlana

Gerek yok her sözü laf ile beyana.. Bir bakış bin söz eder bakıştan anlayana./mevlana

okyanus ne kadar büyük olursa olsun,insan yalnızca kabı kadar su alabilir../mevlana

Kendine gel, sus da varlık, benlik dikenlerini gönlün ayağından çıkar;içindeki gül bahçelerini seyret!

Cebi zengin fakat ruhu fakir olan insanın hali çok rezil ! Çünkü o; 'herşeyin fiyatını bilir, değerini değil.'/mevlana

Asalet; Boyda değil soyda, İncelik; Belde değil dilde, Doğruluk; Sözde değil özde, Güzellik; Yüzde değil, yürekte olur !/mevlana

Bir insanın nasıl güldüğünden terbiyesini, Neye güldüğünden akıl seviyesini anlarsın./mevlana

Bir an bekle, arkana dön ve unuttuklarını anımsa.. Kaybettiysen ara, kırdıysan af dile, kırıldıysan affet; Çünkü hayat çok kısa./Şems Tebrizi 

Bazı alimlerin Allah'ı ispat etmeye çalışmalarına şaşıyorum. Allah'ın varlığı sabittir, sen kulluğunu ispat etmeye çalış !/mevlana

 Sevmek benim mutluluğumdur. Hem bilir misiniz siz, ben sevgiyle yaşıyorum sevgiyi söküp çıkarırsanız nefesimden inanın ki ölürüm. Farkında değilsiniz siz; ben, Allah’ın insanları aşkıyla yarattığını gördüm ve o aşkla sevdim sizleri sevgi olmasaydı ben olmazdım.

Bu geniş kürede sevginin erişemediği bir yer bulamadım.
Hangi bakışlar, hangi umutlar vardır ki; bu uçuş çizgisini aşabilsin!/mevlana

“Aşk” için Nefs-i emmareyi bir kenara koyar mısın ?Yüreğin başka şems görmesin diye, benim ile boyar mısın ?Gözünden yaş geleceğini bilsen, Acı soğan olsam soyar mısın ?Haktan günde bir dilim ekmek nasip olsa, doyar mısın ?söyle sevgili,o yâr mısın ?..AHMET KİK

 Hamdım, Piştim Piştim Olmadım. Susuz kaldım,
gül gibi solmadım. Sözlerinden çok çile çektim, dolmadım. Gönül bahçenden, çiçeklerin de yolmadım. Ah be sevgili “AŞK”a yolcu idim. Bir yardımcı olmadın...AHMET KİK

Bu dünyada ..Vahagezdim, Çöl gezdim. Ne mahluklar gördüm. İnsanlığımdan bezdim. “AŞK”sende imiş onu sezdim.Seninde çok bulmaktı yeğane derdim.Seninde çok acıydı sevdan..Sevgili, Bal dedim, Şeker dedim. Yüreğimde ezdim...AHMET KİK

 "AŞK" bulmaktı yeğane derdim.Gönlümü anadolunun tozlu yollarına serdim. Zordu, Bedenime ne cefalar verdim.An oldu savaştım, An oldu nefsimi gerdim. Dert yüküm azalsın diye geceleri,Rumi ile Şems ile aynı sofrada yerdim. Sevgili,Seni gördüm. Şimdi muradıma erdim...AHMET KİK

Üzülme, Irmağa deniz, Denize okyanus sığmaz."Aşık" olmayana anlatsan da, ben sen anlamaz.Hakka ulaşmak için yoldur desen kimse inanmaz.Gönlünde bir zerre-i miskal şems olmayan Yanmaz.. Yanamaz...AHMET KİK

Neden hala susmuyorsun.Nefs-i emmare ile gönülleri bir bir yakıyorsun.Ağızsız dudaksız muhabbeti bile alevlendiriyorsun."Aşk"a böyle ulaşılmaz biliyorsun...

AHMET KİK

 

Sevgili,Bizi bırakıp gittin madem ki,Suskunluğu seçtin madem ki,Şems yerine gölgeye geçtin madem ki,Pervane için kandil idin. Bittin madem ki,Okyanusta bir damla olmak yerine,Su birikintisinde damla olmayı tercih ettin madem ki,O zaman ...Maşuk çaresiz,O sıradan bir adem ki....AHMET KİK

Bırakmıyorum ki, gönülde düşünce olasın, İstemiyorum ki, gözlerde değersiz kalasın; Seni canımda saklıyorum; gözümde gönlümde değil..Tâ ki son nefesime kadar bana yâr olasın! 

 Bir gözyaşı, gül mevsiminde güle karşı akarsa aşk olur adı;
sevgiyi damıtır en derin yerinden. Suçlardan sonra tenha gecelerde akarsa tevbedir tadı; gönülleri arıtır en kara kirinden. Madem ki gözyaşı bir kutlu demdir, elbette bir erdemdir.

 “Aşk geldi. Damarımda, derimde kan kesildi; beni kendimden aldı, sevgiliyle doldurdu. Bedenimin bütün cüzlerini sevgili kapladı. Benden kalan yalnız bir ad, ondan ötesi hep o..”

Ey AŞIK..!.. Hani özlem çekiyorsun ya sevgiliye.Bil ki sevgilidendir.. özlemin özü. Odur asıl sana özlem duyan.Çünkü o tutuşturmayınca alevi,kimsede olmaz ateş.Ve AŞK ateşi önce sevilene, ondan sonra sevene düşer.

 

Ses veremez hiç bir isyan, kımıldayamaz hiç bir özlem. çırpınır içimizde sessizce gizlenen. yara kendi içinde kanar da izi sızmadıkça dışarı sanki yoktur,unutulur! Ama açık yara canımızı yaksa da şifa için sargıları açmamız gerek.. Ve kendi karanlığımıza gömdüğümüzü.. Kendi güneşimize çıkarmak gerek...

Bildim, kalbimdeki her bir muhabbet
tecellisiyle beni de kendine çekiyorsun. Çekiyorsun ve bırakıyorsun. Bırakıyorsun ki, kanayayım; zayıf yanlarımı tanıyayım. Seni bulayım. Sonra yine çekiyorsun. Bu, hüzünlü bir şehrâyîn. Bu, bitimsiz bir med-cezir. Bu, içimdeki Mûsâ'yla Firavun savaşı; sulhü yok!.. Sevgili, en Sevgili!.. Sûretlerden geçerek, Sana erdir beni!.. Merhametinle arındır, kalbimi!.

 Elbette bu hâlimden o yârin haberi var Fi’ l kalbi mine’ l kalbi ile’ l kalbi sebîlâ

 

 

 

 

 

 

6 yorum:

Unknown dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Meyzem dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Meyzem dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Unknown dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Bay C dedi ki...

EN İYİ FACEBOOK SÖZLERİ

EN ÇOK PAYLAŞILAN FACEBOOK SÖZLERİ

GOOGLEDE EN ÇOK ARANAN YAZAR

GOOGLEDE EN ÇOK ARANAN SÖZLER

EN GÜZEL SÖZ YAZARI

EN GÜZEL SÖZLER

EN İYİ YAZAR

EN İYİ GENÇ YAZAR

Adsız dedi ki...

teşekkürler