27 Mart, 2012

Bir Doğum Günü Hatırası


20-02-2012

Bugün benim doğum günüm..Acısıyla tatlısıyla bir koca yıl daha geride kaldı.
Aynı doğduğum gün gibi diz boyu kar var dışarda tüm şehir bembeyaz örtüsüne bürünmüş..
Annem çok anlatırdı seni doğum yaptığım gün öle bi kış vardıki heryer dondu heryer buzdu der..Hastanede doktor bile yokmuş.
Demekki zemheri ayında doğanlar nasılki kara kışın soğuğundan etkilenmiyorsa hayatın onlara sunduğu ızdıraplardanda fazla etkilenmiyormuş..Daha dayanıklı oluyormuş insan..

Kimler geldi kimler geçti bu koca ömürde bir yıl daha biterken..En sevdiklerim en güvendiklerim yanımda değil şu an.
Ailem..babam..kardeşlerim hepsi uzakta.Çocukken ne güzel doğum günleri kutlardık..Lojmanda otururken lokalde kutlardık böle özel günleri.Tüm arkadaşlarımız toplanırdı çok eğlenirdik.Annem hazırlık yapardı.Arkadaşlarımla sabahtan başlardık lokali süslemeye,teybimimiz vardı müzikler ayarlardık oynamak için gece güzel geçsin diye herşey, çabalardık öle kendimizce..Sonra hediyeler verilirdi .Renk renk kalemler ,pastel boya takımları,oyuncak bebekler..

Bazen evde kutlardık annem ne güzel pastalar hazırlardı akşam toplanırdık..Pastayı keserdim ben.Babam canım babam.Kardeşlerim..aklışlardı beni..hapy birtdey to you derlerdi.Sonra neşe içinde oturur çayımızı içerdik..Meğer ailemle beraber sohbetler ne kadar tatlıymış..ne kadar güzelmiş..

Hiç unutmam ablam bi bebek almıştı kırmızı elbiseli anadolu kızı şalvarlı filan naylon bi bebekti ama o kadar değerliydi ki o bebek yıllarca saklamıştım değişik elbiseler diker o bebeği giydirirdim günlerce..

Kardeşlerim, hediye alamasalar bile mektup yazarlardı doğum günün kutlu olsun abla diye yastığımın altına koyarlardı.Açar okurdum günlerce saklardım..Hele bir sene ablam bi hatıra defteri almıştı mavi üstü kuğu resimli evleninceye kadar belki 15 sene sakladım o defteri hep bakar bakar ağlardım içine anılarımı yazardım ne güzel günlerdi..

Doğum günleri bi başka kutlanırdı bizim evde..çok neşeli olurdu herkes..o gün özel bi gündü bizim için..akşam herkes şık giyinir masa başında olurdu.İnsan bilemiyo elindekinin kıymetini belki hep böle devam edip gidicek sanıyosun..Zamanla elinden uçup gidenlere bakınca anlıyosun ne değerli hazine varmış meğer elinde belki kıymetini bilmedik.Belki yaşamayı bilmedik.Belki yaşadık zaman az geldi.Belki yaşanacaklara zaman yetmedi.

Aynada bakınca insan kendine aman diyosun zaman ne çabuk geçmiş.Akıvermişte saçlarımıza aklar doluvermiş..
Şimdi herkes ayrı bi şehirde..Babam hiç geri gelmeyecek bi yerde..Hani derlerya giden çok memnunki yerinden geri dönen yok seferden diye aynen öle..Geri dönülmeyen bi yola gitti babam..O olmayınca zaten herşey eksik herşey yarım kaldı sanki..
Kardeşlerim okudular hepsi gurbette, kapının ardı gurbet oluyo işte..Ne kadar telefonla arasalar her an yanımda olsalar bile yanıbaşında gibi olmuyo hiç bişi..Can cana, kana kana oluyosun ama yan yana olamıyorsun malesef.

Artık sanalda kutluyorum doğum günlerimi.Forumlider zamanı ,karar org,forumbox dönemleri..Forumlardada ayrı bir zevktir doğum günü kutlamak..Sabah kalkar bakarsın kimler ne yazmış diye.Bol resimler neşeli neşeli gifli yazılar..iyiki doğdun meyzem mesajları..Dersin ne güzel unutmamışlar benii..Halbuki forumlarda bi sistem vardır herkese bildirilir özel günler.
Yani herkes mecburen senin doğum günün oldunu bilir..Neşeli neşeli yazılar komik sözler takılmalar şakalar ayrı bi güzeldir forum dünyasında doğum günü kutlamak. Her şey güzeldi herşey unutulmaz bi anı olarak kaldı ..Forum dünyası bitti malesef facebook çıkınca o güzeliklerde mazide kaldı.

Sonra facebookta başladık kutlamaya yüzlerce mesaj gelir çok sevinir çokk mutlu olursun..Resimler videolar atılır sana senin için der dostlar seni hiç unutmazlar sende onlara mesaj yazarsın gönüllerini alırsın iyiki varsınız dersin.Gerçekten iyiki var bu dostlar.Yan yana olamasak bile gönüller bir gerçekten..Acı tatlı o kadar çok şey paylaşılıyo ve yaşanıyoki..İyiki varsınız derken bile insan içten yürekten söylüyor.

Ama..Ne kadar sanalda mutlu olursan ol.Yinede gözün telefonda kalıyo kimler mesaj atar kimler beni hatırlar diye umuyosun bekliyosun..Bazen en sevdiklerin seni unutur..sen unutmassın hiç bir zaman.önem verirsin böle değerli günlere öle yetişmişsindir çünkü..beklersin..beklersin ölee..../meyzem

Hiç yorum yok: