06 Mart, 2011

kırgınlık bir adam boyu

 Kanat çırpan kuşlara inat yeryüzünde yaşıyorum sevdayı. Adımlarımı saymıyorum artık.Adım başı sayıklamalarımı hiçe sayıyorum. Yollar beni nereye götürüyorsa, oraya gitmek istiyorum. Bir bilinmezlikten aşağı itiliyor bedenim. Yokuş aşağı koşup, kan ter içinde kalıp, sokak sonlarında maviliklere kavuşmak istiyorum. İlk sağdan dönmeliyim. Başımı derde sokmamaya çalışsam da bırakmıyorlar. Ayağımın altına yatıyorlar, çamura basıyorum. Yollar yanıyor, ben yanıyorum. Kırgınlık, bir adım boyu.
Kırık sazımın kopuk telinden "tatlı rüyalar" ninnileri çalıyorum sana. Çatlamış dudaklarımdan kulağına tınısı bozuk melodiler mırıldanıyorum. Aşkı yüzüme gözüme bulaştırıyor, bocalıyorum. Gözyaşlarımı kendime saklıyorum, kendime saklanıyorum. İçimde bir yere akıtmalı kanayan yaranın damlalarını. Beyaz laleler çalıyorum bahçe önlerinden. Onlar soluyor, ben ölüyorum. Kendime hediyeler sunuyorum süslü paketler içinde tepesinde kurdelesiyle. Ağrılı yüreğimle gülemiyorum. Gül serili yollara uzanıyorum. Yollar yanıyor, ben yanıyorum. Kırgınlık, diz boyu.
Gırtlağımda yutamadığım lokmaların haramlığı. Kulağımda silmek istediğim sesinin ferahlığı. Vapur seslerine karışan yalnızlığımı, lokma lokma martılara yem ediyorum. Topraktan hayaller kuruyorum bazen. Dalga vurdukça sil baştan düşler yaşıyorum. Masallar ülkesinde cüzzamlı rolü düşüyor payıma. Masallarda acı ne kadar can yakabilirdi ki? Masaldı, canım yanmamalıydı, sevenlerim olmalıydı. Ardım sıra gözyaşı dökenler olmalı, toprağa indirilecek vakit bedenim, yanı başımda canını tabuta koyabilecekler olmalıydı. Can kesiği bileklerime kabuk olanların, dışarıya taşmasın diye, kanıma yol açanların olması lazımdı. Yol üstü hanlarında düşündüğüm sevgilim olmalıydı. Yollar yanıyor, ben yanıyorum. Kırgınlık, gırtlağa kadar. 



Darbelerle bölündü ömrüm. Virgüllerle kırdılar belimi. Kopuk cümlelerle girdim hayata, en orta yerinden. Bir bardak özlü sözle pekiştirdim kekemeliğimi. Sana sesimi uzattım, güzüne hüzün binmiş diyarlardan, duyuramadım, duymadın. Peşim sıra yaktıklarım umurumda değil. Sevdanın sıratında sona ilk varanım, yollara adı kanla kazınan. Yollar yanıyor, ben yanıyorum. Kırgınlık, bir adam boyu. 
hüsameddin bayraklı..

4 yorum:

Hüsameddin Bayraklı dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Meyzem dedi ki...

selam..öncelikle bloğuma hoşgeldiniz..yazar isimlerine aslında çok dikkat ederim..sizin bu yazınızı my operada okumuştum..hatta yorumumda mevcut bakmışsanız eğer..lakin insanız..demekki unutulmuş..yada eksik kayıt yapılmış..yoksa bana ait yazılarda alınıyo adım yazılmıyo bende siz gibi tavır koyuyorum..haklısınız..yazı size ait sanıırm..my operada tanıyorum sizi..selamlar..saygılar..

Hüsameddin Bayraklı dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Meyzem dedi ki...

estağfrullah..saygı bizdenn..